مشاوره خرید

یخ ساز قالبی

یخ ساز قالبی چیست ؟

داشتن یک دستگاه یخ ساز قالبی به شما کمک می کند که یخ های شفاف و کریستالی در ابعاد گوناگون و استاندارد داشته باشید و با استفاده از یخ های قالبی می توانید تغییر چشمگیری در کسب و کارتان ایجاد کنید. اگر تجارت شما در حوزه کافی شاپ یا رستوران است و نیاز به تعداد بالایی از یخ قالبی برای استفاده روزانه خود دارید به شما پیشنهاد می کنیم حتما از یخ ساز صنعتی قالبی استفاده کنید.
یخ های قالبی باعث بالاتر رفتن کیفیت تجارت شما می شوند و نیازی به پر کردن ظرف های مخصوص یخ های قالبی به صورت دستی نیست و سرعت عمل شما را برای تولید یخ های قالبی بهبود می بخشد.همچنین باعث می شود که در هزینه های تجارت خود صرفه جویی کنید و نیازی به خرید یخ های قالبی نداشته باشید.

یخ قالبی چیست

یخ ساز قالبی

یخ قالبی

اکثرا یخ های قالبی در کنار جاده ها در مغازه ها دیده اید، این یخ ها درون قالب هایی که جنسشان از یونولیت هست قرار می گیرند و مسلما یخ های یونولیتی ابعاد بزرگ تری نسبت به یخ های حبه ای دارند. همانطور که در متن فوق گفتیم از یخ ساز های قالبی بیشتر در صنعت استفاده می شود مانند نگهداری ماهی، گوشت، طیور.. یخ های قالبی درون قالب هایی به ابعاد 100.25.25 قرار می گیرند.یخ های قالبی از گذشته یخ در زندگی انسان ها نقش بسزایی داشته است به این خاطر که نگهداری مواد غذایی را آسان تر می کند. انسان ها بعد از آنکه تصمیم گرفتند مواد غذایی لازم خود را احتکار کنند نیاز به سرما داشتند که این سرما از طریق یخ های محیط و چشمه ها و کوه های یخی قابل تامین بود اما با زیاد شدن جمعیت و صادرات و واردات مواد غذایی و دارو ها به سراسر جهان با معضلی به نام فساد پذیری مواجه شدند که تنها با تولید یخ های بیشتری توسط دستگاه های یخ ساز امکان پذیر است.یخ ساز های صنعتی قابلیت تولید انواع یخ ها را برای تجارت های مختلف فراهم می کنند به همین جهت بسیاری از مشکلات صاحبان کسب و کار که برای نگهداری محصولات خود با آن مواجه بودند کاهش پیدا کرده است.


برای خرید و استعلام قیمت دستگاه یخ ساز میتوانید:

ویژگی های یک دستگاه یک یخ ساز قالبی

راندمان بسیار بالایی داشته باشد
مجهز به ترموستات باشد
جنس بدنه وقالب های کاربردی در یخ ساز قالبی از ورق گالوانیزه می باشد که از مقاومت بالایی برخوردار باشد
در هر 12 ساعت بتواند نیاز شما را بر طرف کند
مورد تایید سازمان بهداشت باشد
پر کردن خودکار سطل های ذخیره سازی یخ
تولید یخ های قالبی استاندارد و درسایز های مختلف

بنر-dekamaya.com

روش کار یخ های قالبی

در یخچال های خانگی هر 3 ساعت، دستگاه یخ ساز قالبی می تواند یخ های مورد نیاز شما را تولید کند چون زمان بیشتری نیاز است تا یخچال های خانگی یخ قالبی مورد نیاز شما را فراهم کنند، نمی تواند پاسخگوی نیازهای تجاری شما باشد.طولانی شدن این فرایند به این علت است که در یخچال های خانگی انواع مواد غذایی وجود دارد و همین باعث می شود که دمای یخچال یا فریزر روی درجه حرارتی باشد که که همزمان همه ی مواد غذایی منجمد شوند.اما در دستگاه های یخ ساز قالبی درجه حرارت روی درجه حرارت بالا تنظیم شده است که باعث می شود مدت زمانی کوتاه تری سپری شود که تا یخ های قالبی تولید کند.

چگونه یخ های قالبی تولید می شوند

در مرحله ی اول باید برای شما توضیح دهیم که چگونه یک محصول منجمد می شود، به احتمال زیاد کلمه تبرید به گوشتان خورده است که به چه معناست اما اگر نمی دانید مهم نیست ما به شما می گوییم تبرید به چه معناست.برای منجمد شدن یک محصول نیاز به تبرید است به این معنا که بخواهیم دمای محصولی را کاهش دهیم تا مواد غذایی داخل یخ ساز منجمد شود، به این فرایند تبرید گفته می شود.

یخ قالبی

یخ قالبی

همه ی دستگاه های یخ ساز قالبی دارای کمپرسورهای قوی و چرخه های برودتی هستند همانگونه فریزر و یخچال های خانگی شما، تولید یخ های قالبی می کنند.این کمپرسور ها هم اقدام به تولید یخ های قالبی می کنند.

تفاوتی ندارد فرایند انجماد برای مواد غذایی یا تبدیل آب برای یخ های قالبی باشد، زمانی که قرار باشد یک محصول منجمد شود، گازها که دارای ماهیت انتقال حرارت هنگام تغییر حالت هستند از طریق کمپرسور عبور می کنند. درپشت دستگاه های یخ ساز قالبی یا یخچال ها، لوله های بسیار باریکی برای تبدیل شدن این گاز ها به مایع قراردارد که در آخر مایع از قسمتی به نام تبخیرعبور می کند یعنی مکانی که مایع تبدیل به گاز می شود. این کار باعث می شود که گرما هنگام تبخیر آب برای تولید یخ قالبی، جذب شود و حرارت خود را از دست بدهد تا خنک شود و در اینجا فرایند تبرید اتفاق می افتد. این فرایند توسط دستگاه یخ قالبی که درون آن سینی هایی وجود دارد اتفاق می افتد. در صورت خنک شدن آب به صورت گردشی، داخل سینی های قالبی یخ ریخته و پرمی شود و این سینی ها همیشه در گردش هستند.

چگونه یخ در یک دستگاه یخ قالبی تجاری ساخته می شود

بیشتر سازندگان دستگاه های یخ ساز قالبی از سینی های عمودی استفاده می کنند. زمانی که آب به صورت عمودی روی سینی های یخ ساز قالبی ریخته می شود،شروع به یخ زدن می کند. سینی های یخ ساز قالبی بسیاری دارای لایه های کوچک هستند که بعد از یخ زدگی باعث کاهش آلودگی می شود.

چگونه یخ های تولید شده در یخ ساز های قالبی آزاد می شوند

یخ های داخل یخ ساز های قالبی از طریق ماشه ای مکانیکی یا کمپرسور آزاد می شوند توجه داشته باشید به دلیل روند انجماد مستقیم و طراحی فشرده فقط برای سینی های یخی عمود امکان پذیر است.

یخ ساز قالبی صنعتی ایرانی

قیمت دستگاه یخ ساز قالبی وارداتی به مراتب بیشتر از قیمت دستگاه یخ ساز قالبی مدل های داخلی است. حال این سوال به وجود می آید که: آیا یخ ساز صنعتی ایرانی از لحاظ کیفیت قابل مقایسه با انواع خارجی آن است؟! با آغاز مقایسه، به زودی متوجه می شویم که مدل های داخلی و وارداتی یخ ساز صنعتی در عملکرد، به هیچ عنوان دارای تفاوت خاصی با یکدیگر نیستند و البته با قیمتی به مراتب بسیار کمتر، می توان به خرید یخ ساز صنعتی ایرانی اقدام نمود.

مجموعه تولیدی دکایاما در سایه الطاف حق تعالی و اعتماد صدها مجموعه، به یکی از تولید کننده های بزرگ انواع یخساز صنعتی (یخساز پودری، قالبی، یخساز پولکی، حبه ای و… ) تبدیل شده است. اما دلیل این حجم استقبال از یخ ساز های داخلی ساخت شرکت دکایاما چیست؟

* علاوه بر مناسب بودن قیمت دستگاه یخ ساز قالبی، هریک قطعات از دستگاه در نهایت کیفیت، دقت و همخوانی با سایر اجزای کل، دز این مجموعه تولید و انتخاب می شوند.

* طول عمر تمامی تجهیزات سرمایشی این مجموعه بسیار بالاست.

* تنوع در ظرفیت، طراحی و سیستم های بکار رفته پیشرفته در این تجهیزات برودتی در کنار حفظ قیمت دستگاه یخ ساز قالبی در محدوده ای متعادل و معقول.

* تجربه بالا و حضور مستمر و چندین ساله در سطح اول تولید و طراحی تجهیزات حوزه سرمایش و برودتی.

برای دریافت قیمت دستگاه یخ ساز قالبی و کسب اطلاع از شرایط خرید انواع تجهیزات برودتی صنعتی و انواع یخساز ، با مشاوران و کارشناسان فنی برجسته شرکت دکایاما تماس حاصل نمایید.

قیمت دستگاه یخ ساز قالبی

قیمت دستگاه یخ ساز قالبی بسته به نوع آن متفاوت است، برای مثال قیمت دستگاه یخ ساز قالبی 100 قالبی قطعا با قیمت دستگاه یخ ساز قالبی 200 قالبی متفاوت است. بنابراین توصیه می کنیم قبل از انتخاب و خرید دستگاه یخساز قالبی از ظرفیت مورد نظر آگاه شوید چرا که قیمت دستگاه یخ ساز قالبی در ظرفیت های متفاوت بسیار متغیر است.

در اینجا برای درک بهتر از قیمت دستگاه یخ ساز قالبی در ظرفیت های متنوع، به بررسی هرکدام ز آن ها می پردازیم:

یخ ساز 100 قالبی

یخساز 100 قالبی این توان را دارد تا در هر 12 ساعت، 100 یخ قالبی تولید کند. به عبارتی در هر شبانه روز، امکان و توانایی تولید 200 قالب یخ (معادل با 5000 کیلوگرم) فراهم است. معمولا موتور این تجهیزات با توجه به نوع اقلیم، 30 تا 40 اسب بخار می باشد. مصرف برق این نوع از دستگاه ها در حدود 35 تا 50 کیلو وات است. ضمن این که، دستگاه های یخ ساز قالبی دارای سیستم های پرکن و چپه ساز نیز هستند. قیمت دستگاه یخ ساز قالبی در این نوع از ظرفیت نسبت به سایر ظرفیت ها پایین تر و مقرون به صرفه تر است.

قیمت دستگاه یخ ساز قالبی - dekamaya.com

یخساز قالبی 200 قالبی

دستگاه یخساز قالبی 200 قالبی قادر است تا در هر 12 ساعت کار مستمر، 200 قالب یخ و در هر یک شبانه روز، 400 قالب یخ تولید کند. به بیان دیگر مقدار تولید یخ توسط این دستگاه یخ ساز در یک شبانه روز، 10 تن (10.000 کیلوگرم) است. همچون تمامی مدل های دستگاه یخ ساز 100، 200 و 500 قالبی، عایق های استفاده شده در این دستگاه ها نیز بسیار ویژه است. طبیعتا قیمت دستگاه یخ ساز قالبی 200 قالبی از قیمت دستگاه یخ ساز قالبی بیشتر است.

 یخساز قالبی ۵۰۰ قالبی

یکی از پرفروش ترین و پر کاربرد ترین مدل های یخساز قالبی برای استفاده در صنایع تولیدی بزرگ و کارخانجات، یخس از قالبی 500 قالبی است. نوع ساخت یخ ساز 500 قالب توانایی و امکان تولید 500 قالب یخ در هر 12 ساعت (12.5 تن) را فراهم می آورد. همچنین در هر 24 ساعت فعالیت مستمر، 25 تن یخ را می توان توسط این نوع دستگاه تولید کرد. جنس بدنه، مدل الکترموتور، نوع کندانسور، میزان عایق و نوع کمپرسور از جمله مواردی است که در تمامی مدل های دستگاه یخ ساز 100، 200 و 500 قالبی یکسان است.

قیمت دستگاه یخ ساز قالبی 500 قالبی و نیز مصرف انرژی آن با توجه به استفاده از موتور هایی با توان بالاتر، مشخصاَ از قیمت دستگاه یخ ساز قالبی 100 و 200 قالبی بیشتر می باشد.

عوامل تاثیر گذار در قیمت دستگاه یخ ساز قالبی

قیمت دستگاه یخ ساز قالبی با در نظر گرفتن ظرفیت، سیستم ها و تکنولوژی های به کار رفته در آن می تواند متفاوت و متنوع باشد. در واقع پارامتر های مهمی همچون:

قیمت دستگاه یخ ساز قالبی - dekamaya.com

* نوع الکتروموتور

* تعداد قالب

* میزان مصرف انرژی و توان موتور

* جداره های داخلی و جنس بدنه خارجی

* نوع و توان کمپرسور و کندانسور

* تکنولوژی ها و سیستم های به کار رفته در این دستگاه ها

* برند سازنده

* داخلی یا وارداتی بودن دستگاه و…

همه و همه عوامل تاثیر گذار در قیمت دستگاه یخ ساز قالبی هستند.

خرید دستگاه یخ ساز قالبی صنعتی

برای خرید دستگاه یخ ساز قالبی صنعتی با خیالی آسوده، به دنبال شرکت های تولیدی معتبر که سابقه خوبی در این زمینه دارند بروید. چرا که متاسفانه عده ای برای کسب سود بیشتر اقدام به ساخت انواع دستگاه های یخ ساز بی کیفیت می کنند. این افراد با ترفند هایی همچون پایین آوردن  قیمت دستگاه یخ ساز قالبی، اقدام به جذب مشتری می کنند و متاسفانه عده ای نیز به دلیل به صرفه بنظر رسیدن، اقدام به خرید چنین دستگاه های بی کیفیتی می کنند؛ که در این موارد خرید چنین دستگاهی نه تنها کمکی به فرد نمی کند، بلکه باعث هدر رفت انرژی و هزینه آن ها نیز می شود.

 بنابراین بهترین کار همکاری و نیز انتخاب یخ ساز مورد نیاز از مرکزی معتبر همچون شرکت دکایاما است.

نکات مهم قبل از خرید یخ ساز قالبی

خرید یخ ساز با کیفیت، با طول عمر بالا و کارآمد – البته در کنار مناسب بودن قیمت دستگاه یخ ساز قالبی-، به دغدغه‌ مهمی برای کارفرمایان عزیز تبدیل شده است. بنابراین توصیه می شود که قبل از خرید این گونه دستگاه ها، به نکات مهم قبل از خرید یخ ساز قالبی به شرح زیر توجه داشته باشید:

* قبل از خرید یخساز، ابتدا شرکت های تولید کننده معتبر همچون دکایاما را شناسایی کنید تا خریدی مطمئن داشته باشید.

* بسته به میزان یخ مورد نیازتان و کارکرد، ظرفیت دستگاه یخ ساز قالبی را برای سفارش تعیین کنید.

* آگاه باشید که هر یک از ظرفیت های دستگاه های 100، 200 و 500 قالبی، معمولا به دو پرسنل نیاز دارند. بر خلاف مدل های تمام اتوماتیک!

* استاندارد های کیفی تولید و طراحی یخساز را چک نمایید.

* حتماَ از اندازه ها و ابعاد دستگاه آگاهی پیدا کنید؛ تا بعد از خرید دستگاه با دغدغه‌ کمبود فضای نصب مواجه نشوید.

* توجه داشته باشید که به سراغ یخ ساز های آمونیاکی نروید. یخ های تولید شده توسط یخساز های آمونیاکی آلوده بودن را با خود دارند.

قیمت دستگاه یخساز قالبی صنعتی

قیمت دستگاه یخ ساز قالبی صنعتی در مقایسه با دیگر مدل ها، نسبتا گرانتر است. دلیل این که قیمت دستگاه یخ ساز قالبی صنعتی بیشتر است این است که:

نحوه فرایند تولید یخ و عملکرد در یخ ساز قالبی صنعتی به صورت دیفراسی است. که در این نوع از  فرایند تولید یخ، در دستگاه قالب های پر شده از آب، در حوضچه آب نمک مخصوص قرار می‌ گیرند. برودت و سرمای ایجاد شده توسط کمپرسور دستگاه به آب نمک انتقال پیدا می ‌کند و در نتیجه آب نمک سرد شده، موجب یخ بستن آب موجود در قالب ها می ‌شود. مدت زمان انجام کامل فرآیند، تقریبا بین 8 تا 14 ساعت است. همان گونه که ذکر شد به دلیل همین فرایند متفاوت است که قیمت دستگاه یخ ساز قالبی صنعتی از سایر یخ ساز ها بیشتر است.

خرید یخساز قالبی

با اینکه در خرید یخساز دست دوم هزینه کمتری را پرداخت می کنید و قیمت دستگاه یخ ساز قالبی مقرون به صرفه تر است، اما هزینه های انجام شده برای سرویس و تعمیرات دستگاه در آینده، به اندازه چندین برابر یک یخ ساز نو تمام خواهد شد، پس بنابراین بهتر است که به جای خرید یخ ساز قالبی کارکرده، یک محصول نو خریداری کرده و از آن بابت کارکرد آن اطمینان حاصل کنیم. برای خرید یخساز قالبی با کیفیت بالا با کارشناسان مجموعه دکایاما در ارتباط باشید.

یخ ساز صنعتی
یخ ساز صنعتی با استفاده از فرایند تبرید آب مقطر یا تصفیه را به یخ تبدیل می کند. همه ی یخ ساز های صنعتی یک دریچه در قسمت بالای دستگاه دارند که مخصوص ورود اب به محفظه های نیم داره یا مستطیل شکل است. شاید برایتان جالب باشد که درون این محفظه یک سنسور قرار گرفته است کخ مسئولیت اندازگیری دما را دارد زمانی که اعلام کرد که دمای به مقدار مشخص شده رسیده است فرایند انجماد آب و شکل گیری یخ در محفظه ها شروع می شود.دستگاه های یخ ساز انواع مختلفی از یخ از جمله یخ حبه ای، یخ پولکی، یخ پودری، یخ قالبی را تولید می کنند که در این مقاله قصد داریم درمورد ویژگی های دستگاه های یخ ساز قالبی صحبت کنیم پس با ما تا آخر مقاله همراه باشید.

سخن آخر

حتما گزینه های انتخاب یخ های ساز قالبی را قبل از خرید دستگاه یخ سازمشخص کنید که بدانید هدفتان از خرید یک دستگاه قالبی چیست و قرار است برای چه مصارفی از از آن استفاده کنید. در مورد ظرفیت و دستگاه یخ ساز و میزان نیاز خود تحقیق کنید و در آخر به بررسی قیمت دستگاه های مختلف یخ ساز قالبی در بازار بپردازید.

در این مطلب به دستگاه یخ ساز قالبی پرداختیم و با نحوه کار کرد آن نیز تا حدودی آشنا شدیم. مهم ترین نکات در هنگام خرید این دستگاه به صورت نو و یا کارکرده را نیز بیان کردیم. از دیگر موارد ذکر شده در این مطلب، قیمت دستگاه یخ ساز قالبی بود که مقوله ای مهم است. با استفاده از این مطلب می توان تا حدود زیادی با ویژگی های مهم و اصلی یک دستگاه یخ ساز قالبی خوب آشنا شد و همچنین با استفاده از موارد و نکات خرید ذکر شده در مطلب، می توانید انتخاب مناسبی داشته باشید. کارشناسان ما در مجموعه دکایاما همواره آماده ارائه خدمات مشاوره ای برای شما عزیزان هستند. با ما در ارتباط باشید.

سوالات متداول دستگاه یخ ساز قالبی

راندمان بسیار بالایی داشته باشد
مجهز به ترموستات باشد
جنس بدنه وقالب های کاربردی در یخ ساز قالبی از ورق گالوانیزه می باشد که از مقاومت بالایی برخوردار باشد
در هر 12 ساعت بتواند نیاز شما را بر طرف کند
مورد تایید سازمان بهداشت باشد
پر کردن خودکار سطل های ذخیره سازی یخ
تولید یخ های قالبی استاندارد و درسایز های مختلف

خرید یخ ساز با کیفیت، با طول عمر بالا و کارآمد – البته در کنار مناسب بودن قیمت دستگاه یخ ساز قالبی-، به دغدغه‌ مهمی برای کارفرمایان عزیز تبدیل شده است. بنابراین توصیه می شود که قبل از خرید این گونه دستگاه ها، به نکات مهم قبل از خرید یخ ساز قالبی به شرح زیر توجه داشته باشید:

* قبل از خرید یخساز، ابتدا شرکت های تولید کننده معتبر همچون دکایاما را شناسایی کنید تا خریدی مطمئن داشته باشید.

* بسته به میزان یخ مورد نیازتان و کارکرد، ظرفیت دستگاه یخ ساز قالبی را برای سفارش تعیین کنید.

* آگاه باشید که هر یک از ظرفیت های دستگاه های 100، 200 و 500 قالبی، معمولا به دو پرسنل نیاز دارند. بر خلاف مدل های تمام اتوماتیک!

* استاندارد های کیفی تولید و طراحی یخساز را چک نمایید.

* حتماَ از اندازه ها و ابعاد دستگاه آگاهی پیدا کنید؛ تا بعد از خرید دستگاه با دغدغه‌ کمبود فضای نصب مواجه نشوید.

* توجه داشته باشید که به سراغ یخ ساز های آمونیاکی نروید. یخ های تولید شده توسط یخساز های آمونیاکی آلوده بودن را با خود دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× پشتیبانی آنلاین