مشاوره خرید

یخ ساز رستورانی

یخ ساز رستورانی چیست ؟

یخ ساز رستورانی یکی از محصولات سرمایشی تولیدی توسط گروه تولیدی دکامایا است که در زیر مجموعه یخ ساز قرار گرفته و با استقبال زیاد رستوران داران و صاحبان کافی شاپها روبرو شده است . کمپانی صنایع برودتی دکامایا تولید کننده انواع دستگاه های یخ ساز اعم از یخ ساز حبه ای ، یخ ساز رستورانی و یخ ساز صنعتی است که تولیدات خود را در سطح ایران و خاورمیانه به فروش میرساند.تمامی دستگاه های یخ ساز تولیدی توسط دکامایا با استفاده از جدید ترین تکنولوژی های روز دنیا طراحی و تولید شده است .استفاده از یخ ساز رستورانی خصوصا در فصول گرم سال به جهت تولید حجم بالای یخ ، شما را در جهت مصارف روزانه و همچنین کاهش مصرف انرژی یاری میرساند. یخ ساز رستورانی دارای مصارف گوناگونی است که در مواردی چون رستوران ها ، کافی شاپ ها ،آبمیوه فروشی ها و … کاربرد دارد.علاوه بر این میتوان از یخ ساز رستورانی در ادارات ، کارخانه ها ، مدارس ، موسسات و … نیز بهره برد .

یخ ساز رستورانی - dekamaya.com

انواع یخ ساز رستورانی

یخ ساز هایی که برای ظرفیت رستوران ها به تولید یخ می پردازند، معمولا در دو نوع کاملا اتوماتیک و نیمه اتوماتیک موجود هستند. اما یخ ساز های رستورانی به دلیل کاربری خاصشان معمولا تماما از نوع تمام اتوماتیک هستند.

 یخ ساز های رستورانی به صورت کاملا اتوماتیک می باشند، یعنی این دستگاه ها به آب لوله کشی شده وصل می شوند و دیگر نیاز نیست که کاربر مخزن آب آن را پر کند. زمانی که مخزن یخ، یخ ساز رستورانی توسط کاربر تخلیه شود و یا این که تعداد یخ های آن کم شود، دستگاه به صورت اتوماتیک آب را به قالب های مکعبی شکل وارد کرده و آن ها را توسط سیستم تبرید به یخ تبدیل می کند. در یخ ساز های اتوماتیک رستورانی پس از اینکه مخزن یخ دستگاه پر شود، دستگاه به صورت اتوماتیک در حالت آماده باش قرار می گیرد و عملیات یخ سازی را متوقف می کند.

بسته به اینکه یخ ساز های رستورانی با چه ظرفیتی مورد نیاز هستند، از آن ها در رستوران ها استفاده می کنند. بیشترین مدل های استفاده شده در رستوران ها مدل هایی با ظرفیت، 10 ، 15، 40 ، 50 ، 70 است، که بسته به میزان یخ مصرفی، رستوران ها اقدام به انتخاب یخ ساز ها می نمایند.

یخ ساز رستورانی با ظرفیت 50 کیلویی، یکی از پرفروش ترین و پرتقاضا ترین مدل انواع یخ ساز رستورانی  به شمار می رود. ابعاد و اندازه این دستگاه بسیار مناسب و در انواع کاربری های رستورانی و آبمیوه فروشی ها استفاده می شود و به راحتی در فضای این مشاغل جای می گیرد. یخ ساز حبه ای 50 کیلویی توانایی این را دارد که در هر 24 ساعت، به میزان 50 کیلوگرم یخ مکعبی (حبه ای) تولید کند.

امکان استفاده از این دستگاه در مناطق گرم و خشک و اقلیم های گرم و مرطوب، ابعاد مناسب، فرآیند تولید یخ با کیفیت، طول عمر بالا و … از جمله ویژگی هایی هستند که سبب محبوب شدن یخ ساز های رستورانی با ظرفیت 50 کیلوگرم در بین افراد شده است.

باید توجه داشت برخی از رستوران های خاص، با توجه نیاز بیشترشان به یخ، به سراغ انتخاب دستگاه های یخ ساز رستورانی با ظرفیت بالا تر می روند. ظرفیت هایی همچون 100 و یا 200 کیلوگرمی!

دستگاه یخساز رستورانی 100 و یا 200 کیلوگرمی، به ترتیب توانایی تولید 100 و 200 کیلوگرم یخ مکعبی شکل را در شبانه روز دارند. نکته‌ مثبتی که تمامی مدل های یخ ساز رستورانی دارند، قابلیت اتصال آن به برق تک فاز شهری است.

کاربرد یخ ساز رستورانی چیست ؟

یخ ساز رستورانی به این دلیل که یخی که تولید می کند کاملا بهداشتی است و برای مواد غذایی و نوشیدنی مناسب است تقریبا در همه جا کاربرد دارد و استفاده می شود. می توان گفت تمام سالن های غذا خوری و فود کورت های معتبر یخساز رستورانی دارند. یخ های تولیدی ساخته شده توسط یخ ساز حبه ای، به طور معمول مکعب هایی با ابعاد مناسب می باشند. این ابعاد برای رستوران ها و شرکت ها بسیار مناسب است.

کاربرد یخ ساز رستورانی - دکامایا

دستگاه یخ ساز رستورانی به صورت کاملا اتوماتیک طراحی و تولید می شوند و نیازی به راه اندازی و نصب ندارند، به گونه ای که فقط کافیست دو شاخه دستگاه یخساز را به برق شهری متصل کنید و همچنین شیلنگ دستگاه را به آب شهری متصل نمایید، تا یخی حبه ای و کاملا بهداشتی در اختیار داشته باشید. دستگاه یخ ساز رستورانی یکی از بهترین نوع دستگاه های یخ ساز به لحاظ کارایی و زیبایی می باشد و علاوه بر استفاده به عنوان یک یخ ساز فوق العاده قوی و خوب در رستوران ها، برای استفاده در محیط های صنعتی  هم مورد استفاده قرار می گیرد. البته باید گفت که یخ ساز رستورانی ظرفیت کم، در خانه هایی که همیشه جمعیت زیادی را برای مراسمات و مهمانی ها در خود دارند، نیز مناسب است و استفاده می شود. کاربرد یخ ساز رستورانی به گستردگی مدل های پولکی و قالبی نیست؛ ولی این نوع یخ ساز برای کاربرد های تشریفاتی و رستورانی و نیز مصارف خانگی، بهترین انتخاب خواهد بود. برخی از موارد کاربرد این تجهیزات عبارت اند از:

* غذاخوری ها ( کاربری های آشپزخانه های تهیه غذا، رستورانی و فست فود )

* مصارف خانگی

* کاربری های نوشیدنی ( کافی شاپ ها، آبمیوه فروشی ها و… )

* مراسمات و فضاهای تشریفات ( تالارهای پذیرایی، هتل ها و … )

ویژگی های یخ ساز رستورانی چیست ؟

همان گونه که در بخش قبل به آن اشاره شد، یخ ساز رستورانی در واقع معمولا همان یخ ساز های حبه ای هستند. یخ ساز های رستورانی در ظرفیت های متنوعی (بسته به نیاز و بزرگی رستوران) استفاده می شوند. به طور معمول رستوران ها از یخ ساز رستورانی با ظرفیت 15 تا 70 کیلوگرم استفاده می کنند. منظور از ظرفیت یخ ساز رستورانی، توانایی تولید یخ در بازه زمانی 24 ساعت (یک شبانه روز) است. انواع یخ ساز رستورانی با دریافت آب توسط لوله کشی، توانایی دارند به تولید یخ هایی به شکل حبه (مکعب ‌های خوش فرم) اقدام نمایند. یخ ساز رستورانی به این دلیل که یخی که تولید می کند کاملا بهداشتی است و برای مواد غذایی و نوشیدنی مناسب است تقریبا در رستوران کاربرد دارد و استفاده می شود.

علاوه بر این موارد، یخ ساز رستورانی ویژگی های دیگری نیز دارد که به صورت موردی به معرفی تعدادی از آن ها می پردازیم.

ویژگی های یخ ساز رستورانی :

* این دستگاه به فراخور استفاده و کاربرد آن، راندمان و کارایی بالایی دارد.

* شست و شوی بدنه دستگاه راحت است، این ویژگی یکی از مزیت های این دستگاه چرا که در رستوران ها زیبایی و نظافت امری بسیار مهم است.

* مدیریت کردن یخ ساز رستورانی آسان است و تقریبا به مهارت خاصی احتیاج ندارد.

* از آنجا که این دستگاه ها برای ساعات زیادی مورد استفاده قرار می گیرند، مصرف بهینه انرژی و صرفه جویی در مصرف انرژی در آن ها بسیار حائز اهمیت است.

* بدنه داخلی دستگاه یخ ساز رستورانی از جنس مواد با کیفیت است.

* این نوع از یخ ساز ها قدرت و توان عالی را در تامین و تولید یخ را دارند.

* این دستگاه ساختاری ضد زنگ دربدنه خود دارد، که این موضوع برای جلوگیری از مشکلات پوسیدگی و زنگ زدگی است.

یخ ساز رستورانی-dekamaya.com

* دستگه های یخ ساز رستورانی دارای عملکرد و سرعت بالایی هستند.

* ظاهر این دستگاه ها شکیل و زیبا است چرا که آن ها را در رستوران ها، کافه ها و … قابل استفاده باشند.

* یخ ساز رستورانی دستگاهی هوشمند است، چرا که با پر شدن مخزن، این دستگاه به صورت خودکار، به فرآیند تولید یخ پایان می ‌دهد.

* یکی دیگر از ویژگی های این دستگاه، سهولت و راحتی در مدیریت دستگاه (بدون نیاز به نیروی کار زیاد) است.

* یخ ساز رستورانی یخ را به صورت حبه‌ای، مرتب و برش ‌های یکسان و برابر، بهداشتی و با کیفیت به وجود می آورد.

عملکرد یخ ساز رستورانی

در یخ ساز رستورانی لوله ای وجوددارد که آب درون آن جریان میابد و به صورت کاملا اتوماتیک مخزنی که یخ تولید میکند را پر مینماید.در هر ساعت بنا بر ظرفیتی که دستگاه یخ ساز دارد ،یخ تولید شده و مخزن از یخ پر میشود.به منظور برداشت یخ لازم است تا مصرف کننده بشکل دستی یخ مورد نیاز خود را از دستگاه برداشت نماید .در مورد یخ ساز رستورانی ، از زمان شروع به کار دستگاه تا زمان تولید و آماده شدن یخ ، یک ساعت زمان نیاز است .
در مخزن دستگاه یخ ساز رستورانی سنسوری تعبیه شده که در صورتیکه یخ برداشت شود و حجم یخ کم شود ، دستگاه را از حالت استند بای خارج نموده و عمل تولید یخ تا زمانی که مخزن دستگاه پر شود ادامه پیدا خواهد کرد.این سنسور همچنین در صورتیکه مخزن از یخ انباشته شود ، فرمانی را به سیستم تولید یخ ارسال میکند تا عملیات تولید یخ را بشکل موقف پایان دهد.

یخ ساز رستورانی

درون سیستم عملکرد یخ ساز رستورانی فیلتری تعبیه شده که با استفاده از آن آب ورودی به سیستم یخساز تصویه شده و املاح اضافی از آن فیلتر میشود.بدین دلیل یخی که با استفاده از یخ ساز رستورانی تولید میگردد ، نسبت به دیگر یخ ها که به شکل سنتی تولید میشوند ، دارای ساختار شفاف تری است .علاوه بر این یخ های تولیدی با استفاده از دستگاه یخ ساز رستورانی در مدت زمان بیشتری نسبت به یخ های معمولی آب میشوند و نوشیدنی را به مدت طولانی تری خنک نگاه میدارند.
تمامی عملکردهای سیستم یخ ساز رستورانی بشکلی کاملا اتوماتیک صورت گرفته و از ابتدا تا انتهای تولید یخ بدون نیاز به مداخله دست تکمیل میگردد.پس از ورود آب به داخل دستگاه ، مصرف کننده با استفاده از پنلی که بر روی بدنه سیستم تعبیه شده ، اندازه یخ مورد نیاز را مشخص نموده و یخ تا زمان پر شدن دستگاه به تولید یخ ادامه خواهد داد .پس از اینکه مخزن یخ به حالت انباشته از یخ در امد ، دستگاه بشکل کاملا اتوماتیک تولید یخ را متوقف خواهد نمود.این حالت اتوماتیک بودن ، در فست فودها ، رستوران ها و کافی شاپ هایی با میزان مراجعه زیاد ، بسیار مناسب و کارا است زیرا در کمترین زمان ممکن ، یخ مورد نیاز خود را برداشت مینمایند.

 

بدنه داخلی یخ ساز رستورانی از جنس ABS است که با وجود شیر تخلیه ای در آن تعبیه شده ، بهداشت دستگاه را تا حد بسیار بالایی تضمین میکند و کاربر در صورت نیاز میتواند نسبت به نظافت داخلی آن اقدام نماید .همچنین یخ ساز رستورانی که توسط گروه تولیدی دکامایا مورد ساخت قرار میگیرد ، به دلیل رعایت استاندارهای لازم من جمله ساخت بدنه استیل ضد زنگ ، از استحکام و دوام بالایی برخوردارند.این موضوع در مورد دستگاه هایی که بطور مستقیم با آب سر و کار دارند مانند یخ ساز ، ماشین لباسشویی ، یخچال و … از اهمیت بالایی برخوردار است .

مزیت های یخ ساز رستورانی

در این قسمت به مزیت های یخ ساز رستئرانی می پردازیم:

موتور کم صدا و با دوام:

با توجه به استفاده از تکنولوژی های روز دنیا در تولید دستگاه یخساز رستورانی، از یک سو مصرف برق دستگاه کاسته شده از سویی دیگر راندمان کلی دستگاه افزایش یافته است. موتور این دستگاه ها معمولا بسیار بی صدا بوده و می توان به راحتی از آن بر روی پیشخوان رستوران و یا در معرض دید مشتریان رستوران نیز استفاده کرد.

ورودی و خروجی آب:

در این دستگاه یخساز رستورانی، درگاه های مخصوصی برای خروج و ورود آب در نظر گرفته شده است. کاربر امکان اتصال بسیار راحت و آسان یخ ساز را به لوله کشی و آب شهری خواهد داشت که در نتیجه این امر، علاوه بر افزایش سرعت کاری، نیازی به پرکردن دستی مخزن دستگاه توسط کاربر، نخواهد بود.

عملکرد کاملا اتوماتیک:

دستگاه های یخساز رستورانی با استفاده از تکنولوژی های روز جهان در صدد انجام تمامی کارها به صورت خودکار می باشد.

مزیت یخ ساز رستورانی-dekamaya.com

یخ ساز رستورانی کوچک

یخ ساز رستورانی کوچک - دکامایا

یخ ساز رستورانی کوچک به یخ ساز هایی با ظرفیت پایین گفته می شود، ظرفیت هایی مثل 10 تا 50 کیلوگرم. دستگاه یخ ساز 40 کیلویی یکی از یخ ساز های رستورانی کوچک می باشد. این نوع از یخ ساز های رستورانی کوچک، یکی از بادوام ترین و کم مصرف ترین یخ ساز های رستورانی می باشد. این دستگاه یخ ساز حبه ای رستورانی با تولید روزانه 40 کیلوگرم یخ حبه ای آماده و البته بهداشتی برای برآورده ساختن نیازهای رستوران ها برای مکان هایی دیگری چون منازل مسکونی، سالن های ورزشی، اداره جات، کافی شاپ ها، مساجد، آشپزخانه های صنعتی کارخانجات و هتل ها، و … مناسب می باشد.

برای ثبت سفارش و همچنین کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های داخل سایت تماس بگیرید و یا روی کلمه تماس کلیک کنید.

ورودی و خروجی یخ ساز رستورانی

در بدنه یخ ساز رستورانی ورودی و خروجی جهت اتصال به شبکه آبرسانی تعبیه شده است .بدین منظور پس از اینکه مخزن دستگاه نیاز به آبگیری داشته باشد ، بدون نیاز به دخالت دست ، مخزن با اتصال به لوله کشی آب ، نیاز خود مبنی بر پر نمودن مخزن آب برطرف مینماید به دلیل تولید یخ در یخ ساز رستورانی درون صفحه ای از جنس آلیاژ نقره ، دستگاه با آبی که دارای املاح است مشکلی نداشته و به راحتی میتواند این آب را تصویه نموده و مورد استفاده قرار دهد
.علاوه بر این ، دستگاه یخ ساز رستورانی دارای خروجی است که در صورت عدم نیاز به آب درون دستگاه ، آب اضافی را از آن خارج نموده و مخزن را از آلودگی های احتمالی که بر اثر ماندگی آب بوجود می اید مصون میدارد.این موضوع به شکلی کاملا اتوماتیک صورت گرفته و نیاز به مداخله دستی ندارد.

خرید یخ ساز رستورانی

مجموعه تولیدی دکایاما از معتبر ترین سازندگان تجهیزات سرمایشی و برودتی در داخل کشور است، که با استفاده از دانش روز دنیا اقدام به تولید انوع ابزار ها و تجهیزات سرمایشی با کیفیتی قابل رقابت با محصولات خارجی می کند. بنابر این یکی از بهترین گزینه ها برای خرید یخ ساز رستورانی در حجم ها و ظرفیت های مختلف، مجموعه دکایاما می باشد. قبل از خرید می توانید در زمینه خرید یخ ساز رستورانی از مشاوران و کارشناسان ما درخواست مشاوره بفرمائید. برای این کار از طرق زیر با ما در ارتباط باشید.

شماره تماس:  ۰۹۱۲۱۰۴۴۶۵۹  

نکات مهم قبل از خرید دستگاه یخ ساز رستورانی

نکات مهم قبل از خرید دستگاه یخ ساز رستورانی، مواردی هستند که باید در خرید این دستگاه ها به آن توجه نماییم. اگر صاحب یک رستوران هستید و قصد دارید یک یخ ساز رستورانی خریداری نمایید، توصیه می کنیم حتما نکات زیر را چک کنید تا از عملکرد طولانی مدت دستگاه و کیفیت آن مطمئن شوید.

ظاهر یخساز

از آن جا که یخ های این محصول مصرف خوراکی دارند، بنابراین ظاهر دستگاه باید بسیار بهداشتی و شکیل باشد تا مشتری از دیدن یخ های آن، لذت ببرد. در واقع ظاهر بهداشتی و زیبا لازمه تمام دستگاه هایی است که با مواد خوراکی در ارتباط هستند.

آبگیری خودکار

یخساز رستورانی اتوماتیک باید به صورت اتومات آب را به داخل دستگاه بکشد. مصرف یخ در رستوران ها معمولا زیاد می باشد، پس دستگاه باید همیشه یخ تولید کند.

کندانسور و موتور یخساز

در یخ ساز های رستورانی، به سبب کارکرد مداوم آن ها، کندانسور دستگاه باید ماندگار و قوی باشد. به این نکته بسیار مهم حتما توجه کنید.

قیمت دستگاه یخ ساز رستورانی

قیمت تمام شده برای دستگاه یخ ساز رستورانی به عوامل مختلفی بستگی دارد.من جمله اینکه ، دستگاه یخ ساز توسط کدام شرکتی تولید شده است و در بدنه دستگاه از چه متریال با چه کیفیتی استفاده شده است .همچنین در صورتیکه دستگاه توسط شرکتی عرضه میگردد که تولید کننده نمیباشد و واردات دستگاه را برعهده دارد ، هزینه و تعرفه های وارداتی بر هزینه تمام شده دستگاه اضافه خواهد شد .این در حالی است که صفر تا صد تولید انواع دستگاه های برودتی نظیر یخ ساز رستورانی توسط گروه تولیدی صنایع برودتی دکامایا صورت گرفته و شما با خرید از این شرکت میتوانید ضمن تضمین کیفیت ، از قیمت کارخانه ای و مقرون به صرفه آن بهره مند گردید.
علاوه بر وارداتی بودن کالا و یا تولیدی بودن آن عوامل دیگری نیز بر قیمت تمام شده محصول تاثیر گذار هستند که میتوان به ظرفیت دستگاه و ابعاد دستگاه اشاره نمود که هرچه ابعاد دستگاه بزرگتر باشد میزان قطعاتی که در آن بکار برده شده بیشتر ( مانند ابعاد استیل بدنه بیرونی ) و یا قدرت بالاتر ( نظیر کمپرسور) را نیاز دارد.
همچنین ظرفیت تولیدی یخ توسط دستگاه یخ ساز رستورانی یکی دیگر از مواردی است که در قیمت تمام شده دستگاه تاثیر گذار است.
در هنگام خرید دستگاه یخ ساز رستورانی توجه به این نکته حائز اهمیت است که یخ ساز مورد نظر خود را از شرکتی تهیه نمایید که که دستگاه های خود را با گارانتی و ضمانت نامه معتبر ارائه دهند و خدمات پس از فروش تضمین شده ای را در اختیار کاربر و مشتری قرار دهند.

عوامل تاثیر گذار در قیمت دستگاه یخ ساز رستورانی

عوامل تاثیر گذار در قیمت دستگاه یخ ساز رستورانی، متفاوت است. برای مثال ظرفیت این دستگاه ها یک عامل تاثیر گذار در قیمت یخ ساز رستورانی است، به طور معمول ظرفیت این دستگاه ها بین 15 تا 50 کیلوگرم است. از دیگر عوامل تاثیر گذار در قیمت این محصولات، می توان به جنس بدنه، شرکت سازنده دستگاه (برند)، تکنولوژی های به کار رفته در ساخت، نوع موتور و … اشاره کرد.

سخن پایانی

در این مطلب به توضیحاتی در رابطه با یخ ساز رستورانی پرداختیم. توضیاتی که می تواند در زمینه افزایش آگاهی شما عزیزان و البته در زمینه خرید این دستگاه کمک نمایند. امیدواریم مطالب فوق دید جامع و خوبی در رابطه با این محصول کاربردی به شما عزیزان داده باشد. باز هم تاکید می شود در صورت نیز به راهنمایی، از طریق راه های ارتباطی معرفی شده به تماس با کارشناسان مجموعه دکایاما بپردازید.

سوالات متداول یخ ساز رستورانی

بسته به اینکه یخ ساز های رستورانی با چه ظرفیتی مورد نیاز هستند، از آن ها در رستوران ها استفاده می کنند. بیشترین مدل های استفاده شده در رستوران ها مدل هایی با ظرفیت، ۱۰ ، ۱۵، ۴۰ ، ۵۰ ، ۷۰ است، که بسته به میزان یخ مصرفی، رستوران ها اقدام به انتخاب یخ ساز ها می نمایند.

نوع فعالیت شما و گستردگی آن و میزان مشتری دریافتی روزانه شما جزو اصلی ترین پارامتر های انتخاب نوع دستگاه یخساز رستورانی شما میباشد. برای راهنمایی بیشتر و انتخاب دقیق تر با شماره های ما تماس بگیرید.

اشتراک گذاری این مطلب
× پشتیبانی آنلاین