مشاوره خرید

یخ ساز صنعتی

یخ ساز صنعتی چیست ؟

یخ ساز صنعتی یکی از دستگاه های برودتی است که تاریخچه پیدایش آن مربوط به انسان های اولیه آنجایی که برای حفظ مواد غذایی خود آن ها را در غارها ، نزدیک چشمه ها و یا هرجای دیگری که سردتر از دیگر مناطق بود پنهان مینمودند.پس از گذشت سالیان دراز آب انبار ها جای خود را به غارها و چشمه ها دادند و به این مناطق به چشم یخ ساز طیبیعی مینگریستند و به آن ها یخدان یا یخچال میگفتند .استفاده از یخ از قدیم الایام به منظور جلوگیری از فساد مواد خوراکی و یا حتی استفاده در موارد پزشکی مانند پایین آوردن تب مرسوم بوده است .اما با پیشرفت جامعه بشری و گسترده شدن نیاز انسان به تولید یخ ، دیگر محیط های سنتی پاسخگوی نیاز ما نبوده و بشر به فکر تولید وسایلی افتاد تا بتواند با استفاده از آن نیاز بالای خود به یخ را تامین نماید .
دستگاه های یخ ساز صنعتی امروزه وظایف گوناگونی را بر عهده دارند و تنها به تولید یخ بسنده نمیکنند .بلکه مواردی چون ساخت برفک ، منجمد کردن و یا سرد نگاه داشتن مواد نیز از جمله مواردی است که دستگاه یخ ساز صنعتی آن ها را انجام میدهد.

یخ ساز صنعتی

یخ ساز ، یخ ساز حبه ای و یخ ساز رستورانی ، از انواع معروف دستگاه های یخ ساز صنعتی هستند.میزان یخ تولید شده در دستگاه یخ ساز صنعتی در مقایسه با دیگر دستگاه های یخ ساز ، دارای بیشترین حجم و بزرگترین سایز یخ میباشد که قادر است به میزان 70 تا 500 کیلوگرم یخ را در روز تولید نماید .اندازه قالب های یخ که توسط یخ ساز صنعتی تولید میگردند به حدود یک متر میرسد.دستگاه یخ ساز صنعتی به دلیل ماهیت قالبی که یخ دارند ، به یخ ساز قالبی نیز شهرت دارد.

انواع یخ ساز صنعتی

یخ ساز های صنعتی با توجه به نوع یخی که تولید میکنند به انواع مختلفی تقسیم بندی میگردند که در طبقه بندی استاندارد به 4 زیر مجموعه تقسیم بندی میشوند :
1. یخ ساز صنعتی قالبی که قالب یخ هایی با ابعاد بزرگ را تولید میکنند.ابعاد یخ تولید در دستگاه یخ قالبی با سایز 20*20 و طول حدود 100 سانتی متر است.

یخ ساز صنعتی

2. یخ ساز صنعتی مکعبی یا حبه ای که یخ هایی مکعب شکل با ابعاد کوچک تولید کرده که مناسب استفاده در آبمیوه فروشی ها ، رستوران ها ، کافی شاپ ها و از این قبیل کسب و کار ها است .یخ تولید در یخ ساز صنعتی حبه ای در اندازه های 26 تا 39 میلی متر بوده و وزن آن بین 14 تا 41 گرم متغیر است.در یخ ساز حبه ای بسته به شکل اوپراتور ، یخ بشکل مکعبی و یا استوانه ای تولید میشد .یخ تولید در دستگاه یخ ساز صنعتی حبه ای به دلیل وجود بدنه داخلی استیل استنلس 304 کاملا بهداشتی بوده و عاری از هر نوع آلودگی است .همچنین طول عمر یخ تولیدی دی این دستگاه ، بالا است و دیر آب میشود.
3. استفاده از یخ ساز صنعتی پودری در آزمایشگاه ها و مراکز تهیه سویسی و کالباس کاربرد دارند .یخ ساز صنعتی پودری دارای ظرفیت تولید یخ بین 100 تا 200 کیلوگرم است

4. یخ ساز صنعتی پولکی : حجم یخ تولیدی توسط دستگاه یخ ساز پولکی به حدود 1 تن در روز میرسد و در واقع صنعتی ترین نوع یخ ساز ها مربوط به دستگاه های یخ ساز پولکی است .در یخ ساز پولکی اواپراتوری بنام درام وجود دارد که یخ در جداره داخلی آن تولید میگردد.این یخ توسط تیغه ای که در داخل درام تعبیه شده خراشیده شده و به مخزن زیر یخ ساز ورود پیدا میکند.درام و تیغه موجود در یخ ساز صنعتی پولکی از جنس استنلس استیل 304 بوده که در مجاورت با آب زنگ نمیزند و عاری بودن یخ از هرگونه آلودگی را تضمین میکند.یخ تولیدی در یخ ساز پولکی در دمای -10 درجه و با اعمال شوک سرمای 3 برابری تولید شده که مناسب برای اموری چون بچینگ سیمان و کشتارگاه ها میباشد.

5. یخ ساز صنعتی لوله ای که قابلیت تولید یخ هایی بشکل لوله های توخالی و با ابعاد 3در قطر 2 را دارند.
بطور کلی در میان انواع یخ ساز صنعتی ، بیشترین مصرف مربوط به یخ ساز صنعتی پولکی است و برخی دیگر از انواع آن نظیر یخ ساز صنعتی قالبی بنا بر دلایل زیر کاربرد کمتری دارند
• روش تولید یخ در یخ ساز صنعتی قالبی بشکل دیفراسی است که لازم است حدودا 11 ساعت آب راکد مانده تا یخ سازی صورت پذیرد.این موضوع موجب میشود ریسک آلودگی آب به دلیل ارتباط با هوای محیط بالا رود
• به دلیل وزن بالای یخ که در هر قالب به 25 کیلوگرم میرسد ، امکان کارکرد با آن سخت است
• یخ تولید در یخ ساز صنعتی قالبی در دمان صفر درجه تولید و ماندگاری کمتری نسبت به سایر یخ های تولید در دیگر انواع دستگاه یخ ساز صنعتی دارد

یخ ساز صنعتی - dekamaya.com

یخ ساز صنعتی ایرانی

یخ ساز صنعتی - dekamaya.com

در گذشته به دلیل انحصاری بودن فناوری ساخت دستگاه یخ ساز صنعتی، تنها معدودی از کشور ها قادر به ساخت آن بودند که در این لیست ایران جایگاهی نداشت. تا سالیان طولانی دستگاه های یخ ساز صنعتی تماما وارداتی بود و گاها کشور های مبدا به دلیل تحریم ها، مشکلاتی را برای ورود این کالا ها به ایران به وجود می آوردند. علاوه بر این اگر این دستگاه های وارداتی نیاز به تعمیرات داشتند، تقریبا دانش و تخصص لازم برای تعمیر و یا ساخت قطعات جایگزین برای آن وجود نداشت و عملا دستگاه بلا استفاده می شد. یکی دیگر از مشکلاتی که با به دلیل وارداتی بودن دستگاه ها با آن مواجه می شدند، قیمت بالای این دستگاه ها بود که همین قیمت بالا، توانایی خرید برای بسیاری از افراد را سلب می کرد.

با وجود این مشکلات متخصصان داخلی با فراگیری دانش و مهارت های لازم و عزم و اراده ای مثال زدنی، موفق به تولید این دستگاه ها، همگام با فناوری روز دنیا شدند. شرکت های معتبری چون شرکت مایا گستر دکاموند با ایجاد زیر ساخت های لازم، امکان تولید انواع مختلفی از این دستگاه های برودتی را فراهم کردند. با این جهش بزرگ، اقدامی اساسی در زمینه صنایع برودتی در کشور به وجود آمد که نیاز به کشور های دیگر را مرتفع کرد. دستگاه های یخ ساز صنعتی ساخته شده توسط شرکت دکایاما، قابل رقابت با نمونه های خارجی بوده و مزایای بسیاری را دارا می باشند.

از مزایای دستگاه های یخ ساز صنعتی دکایاما می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 تولید یخ های بهداشتی: این یخ ساز های صنعتی امروزی بر خلاف نسخه های قبلی آن، یخ هایی خوراکی و کاملا بهداشتی تولید می کنند. در پروسه تولید یخ در این دستگاه ها تمامی موارد بهداشتی به طور کامل رعایت می شود. قالب های یخ تولیدی نیز از جنبه بهداشتی استاندارد می باشند و کوچک ترین آلودگی در آن ها وجود ندارد.

فضای اشغالی کم: یخ ساز صنعتی دکایاما علاوه بر مقرون به صرفه بودن، از نظر ابعاد، فضای بسیار کمی اشغال می کند و بهینه سازی شده است. کارخانه های یخ سازی قدیمی حجم و فضا بالایی را اشغال می کردند.

مصرف برق بهینه: یخ ساز های صنعتی ایرانی در مصرف برق بسیار بهینه عمل می کنند.

ایمنی: یخ ساز صنعتی ساخت دکایاما ایمنی بالایی دارند و امکان ایجاد مشکل و خطر در قسمت های مختلف کندانسور و موتور یخ ساز، به حداقل رسیده است.

عدم نیاز به نیروی کار: برخلاف یخ سازهای قدیمی، این یخ ساز ها توسط یک نفر نیروی کار هم قابل کنترل می باشند.

بازدهی بالا و کیفیت عالی: کیفیت یخ های تولیدی در یخ ساز صنعتی شرکت مایا گستر دکاموند بسیار ایده ال می باشد.

یخ ساز صنعتی کوچک

همان طور که از نام این دستگاه مشخص است، دستگاه یخ ساز صنعتی کوچک برای کاربرد های متوسط به کار می رود. به عنوان مثال برای بستنی فروشی ها و یا کاربرد های شبیه به این مورد. از یخ ساز های صنعتی کوچک نمی توان برای کاربرد های با مقیاس بالا استفاده کرد. قیمت یخ ساز های صنعتی کوچک نسبتا به صرفه است و با هزینه مبلغی معقول می توان نیاز های عادی خود را با این دستگاه برطرف نمود.

برخلاف باور بسیاری از مردم، به طور معمول یخ ساز های صنعتی می توانند در ابعاد بسیار کوچک طراحی و تولید شوند. یخ سازهای صنعتی قدیمی، حجم و فضا نسبتا زیادی را اشغال می کردند. به همین دلیل بسیاری در خرید و انتخاب این یخ سازها، نگران فضای اشغالی و جاگیر بودن آن بودند. در یخ ساز های جدید صنعتی، حجم دستگاه ساخته شده، بر حسب تعداد قالب های آن مشخص می شود. این یخ سازهای جدید حجم نسبتا کمی از فضا را اشغال می کنند؛ به گونه ای که یک یخ ساز صنعتی جدید، با 30 قالب در یک فضای حدودا 30 یا 40 متری به آسانی جای می گیرد. یخ ساز صنعتی کوچک حتی در یک گوشه از منزل و یا محل کار نیز قابل طراحی می باشد. برای استفاده یخ ساز صنعتی کوچک نیاز به مکان خاص و فضای بزرگ نخواهید دشت.

موارد استفاده از یخ ساز صنعتی​

• استفاده از یخ ساز صنعتی در کشتارگاه ها .عملکرد تولید گوشت در کشتارگاه ها به گونه ای است که بدون وجود یخ ساز صنعتی امکان منجمد نمودن گوشت و ارسال آن به مراکز توزیع را نخواهند داشت.
• استفاده در بتن ریزی های عظیم نظیر سد سازی و یا بچینگ های سیمان.زیرا در صورتیکه سیمان منجمد نشود ، در گرمای بالا واکنش های شیمایی در خود صورت میدهد که منجر به ترک خوردن سیمان پس از خشک شدن خواهد شد.
• استفاده از یخ ساز صنعتی در شرکت های صید آبزیان دریایی و بر روی کشتی های صیادی
• استفاده در شرکت های تولید نان و بیسکوئیت به منظور عمل آوردن خمیر
• استفاده در رستوران ها و محل های سرو غذا و …

قطعات یخ ساز صنعتی

به منظور انتخاب مناسب دستگاه یخ ساز صنعتی به شرح اجزاء تشکیل دهنده آن خواهیم پرداخت :
بدنه یخ ساز صنعتی
در بدنه خارجی دستگاه یخ ساز صنعتی متریال های گوناگونی به کار برده میشود که میتوانند از انواع ورق های گالوانیزه ، ورق رنگ شده ، استیل 201 و استیل 304 باشد .بدون شک بهترین متریال به کار رفته در بدنه یخ ساز میتواند استیل 304 باشد چرا که در صورت استفاده از این نوع فلز ، دستگاه در برابر رطوبت بالا و زنگ زدگی و خوردگی محفوظ خواهد بود و پس از آن استیل 201 در رده بهترین مواد قابل استفاده در بدنه خارجی یخ ساز به شمار می آید.
بدنه داخلی یخ ساز صنعتی
به منظور حفظ کیفیت یخ و عاری بودن از انواع آلودگی ها ، ضروری است که از استیل 304 در ساخت بدنه داخلی دستگاه یخ ساز صنعتی بهره برد.متاسفانه به دلیل اینکه این قسمت از یخ ساز صنعتی قابل روئیت نیست ، برخی از تولید کنندگان به منظور کاهش هزینه تمام شده نسبت به استفاده از فلزات متفرقه مینمایند که هم کیفیت یخ تولیدی و سلامت آن را به خطر میاندازد و هم به دلیل زنگ زدگی آن ، دستگاه را دچار خسارت میکند.

قالب یخ سازی
قالب های یخ میتوانند از جنس مس ، گالوانیزه ، استنلس استیل 304 و 316 باشند.بهترین نوع قالب یخ از جنس استنلس استیل 316 است که با گذشت زمان دچار رسوب گرفتگی نمیشود و ضد اسید است که در صورت نیاز به اسید شویی از بین نمیرود.
اواپراتور
از اواپراتور به منظور تبخیر آب یا دیگر مایعات میتوان بهره برد .این ابزار یکی از ابزارهای پر مصرف در صنایع برودتی است.
کندانسور
قطعه ای در یخ ساز صنعتی است که وظیفه آن تبدیل بخار به مایع است .استفاده از کندانسور در نیروگاه ها به مظنور خنک نمودن سیال در فرایند تولید برق مرسوم است .علاوه بر این در تهویه مطبوع ساختمانی و تاسیسات پالایشگاهی نیز از مبردهای صنعتی استفاده میشود.کندانسورها انواع مختلفی داشته که یکی از پرکاربردترین انواع آن نوع هواخنک است که در سیستم های سرمایشی(تبریدی) مورد استفاده قرار میگیرد.
کمپرسور
مهمترین جزء هر سیستم برودتی کمپرسور است .زیرا با مکش و فشرده نمودن گاز گرم و هدایت آن به سوی کندانسور ، سیکل سرمایشی را بوجود میاورند.

اجزای یخ ساز صنعتی - dekamaya.com

عملکرد دستگاه یخ ساز صنعتی

در دستگاه های یخ ساز یک پمپ وظیفه ریختن آب بر روی یک سینی و یا صفحه در درون یخ ساز را بر عهده دارد.این آب پس از منجمد شدن توسط قطعه ای دیگر که درون سیستم است ، به نکه های مکعبی و یا پودری و … شکسته میشود.در دستگاه یخ ساز صنعتی یک سوییچر تعبیه شده که به وسیله ان میتوان میزان یخ مورد نیاز تولید توسط دستگاه را تعیین نمود.میزان اندازه یخ مورد نیاز در انتخاب ظرفیت دستگاه بسیار حائز اهمیت است .
درون دستگاه یخ ساز صنعتی ، فیلتری تعبیه شده که به وسیله آن املاح موجود در آب تسویه شده و موجب میشود یخ ها بوی نامطبوع نگرفته و به مروز عملکرد دستگاه دچار خرابی نشود.این فیلتر در دراز مدت موجب میشود هزینه های تعمیر نگهداری برای مصرف کننده کاهش پیدا کند.

یخ ساز صنعتی دست دوم

یخ ساز های صنعتی از آن جا که کاربرد ها و مزایای بسیاری دارند، با استقبال زیادی مواجه اند؛ بنابراین بسیاری از افراد برای صرفه جویی در هزینه ها به دنبال خرید یخ ساز صنعتی دست دوم هستند. بنابراین خرید یخ ساز صنعتی دست دوم در این حوزه بسیار رایج است چرا که علاوه بر برطرف کردن نیاز های افراد به صرفه جویی در هزینه ها کمک می کند.

یخ ساز صنعتی دست دوم - dekamaya.com

شاید می شود گفت که قیمت پایین یکی مزیت هایی است که یک دستگاه یخ ساز کارکرده صنعتی می تواند داشته باشد. در کنار این مزیت، امکان وجود معایبی نیز وجود دارند که ممکن است مدتی پس از خرید، متوجه آن ها خواهید شد. در ادامه به این معایب احتمالی بعد از خرید یخ ساز صنعتی دست دوم اشاره می کنیم. در صورتی که بدون بررسی و تحقیق اقدام به خرید یخ ساز صنعتی دست دوم کرده باشید، احتمال رخ دادن مشکلات زیر پس از مدتی در محصول خریداری شده است:

* در صورتی که در ساخت دستگاه از فلزاتی که قابلیت زنگ زدن دارند استفاده شده باشد، ممکن است زنگ زدگی و پوسیدگی را در بدنه مشاهده کنید که این امر چه بسا باعث تولید یخ هایی با طعم بد بشود.

* اگر دستگاه خریداری شده کمپرسور ضعیف و بی کیفیتی داشته باشد، ضمن مصرف بالای برق، یخ بسیار کم و غیر قابل توجهی تولید خواهد کرد.

* اگر استاندارد های به کار رفته در ساخت دستگاه یخ ساز دست دوم قدیمی باشد، قطعا مصرف برق بیشتری نسبت به دستگاه های استاندارد امروزی خواهد داشت.

* استفاده از قطعات غیر اصل و دست دومو یا خرابی قطعات داخلی، کاهش کیفیت یخ تولیدی و افزایش برق مصرفی را در پی خواهد داشت.

* نمی توان در مورد استهلاک و طول عمر دستگاه اظهار نظر کرد، چرا که ممکن است دستگاه خریداری شده برای سالیان زیادی کار کرده باشد و مدتی پس از خرید دچار ایراد شود.

* در بعضی موارد دستگاه یخ ساز دست دوم خریداری شده آن قدر قدیمی است که قطعات آن در بازار پیدا نمی شود و در این شرایط، دستگاهی غیر قابل استفاده خریداری کرده اید.

* به این نکته باید توجه داشت که هیچ دستگاه یخ ساز صنعتی دست دومی تا همیشه کار نخواهد کرد و روزی دچار خرابی خواهد شد و قطعا، هزینه خرید قطعات لازمه و تعمیر بر عهده شما خواهد بود.

* تقریبا به طور معمول دستگاه های یخ ساز کارکرده و دست دوم، خدمات پس از فروش و یا گارانتی ندارند. بنابر این هیچ تضمینی در رابطه با سلامت آن ها نمی توان داد.

قیمت دستگاه یخ ساز صنعتی

قیمت دستگاه یخ ساز صنعتی به دلیل عوامل متعدد تاثیر گذار در قیمت آن، بسیار متغییر است. قیمت مواد اولیه و فلزات به کار رفته در ساخت، فناوری و تکنولوژی ساخت، مواد اولیه به کار رفته، استاندارد های رعایت شده و … از جمله عوامل تاثیر گذار در قیمت دستگاه یخ ساز صنعتی هستند.

گروه صنعتی دکایا با داشتن به روز ترین و بهترین ماشین آلات ساخت دستگاه های صنعتی و همچنین با به کار گرفتن بهترین و برترین متخصصان و مهندسان نخبه فارغ التحصیل از بهترین دانشگاه های کشور، اقدام به تولید انواع مختلف یخ ساز صنعتی در ابعاد و ظرفیت های مختلف نموده است. مقاضیان و خریداران عزیز در صورت نداشتن تخصص در این زمینه برای دریافت راهنمایی و مشاوره و استعلام قیمت دتگاه یخ ساز صنعتی، می توانند با کارشناسان ما در وبسایت دکایاما تماس حاصل نمایند.

به طور چکیده قیمت دستگاه یخ ساز صنعتی به عوامل مختلفی بستگی دارد که از جمله میتوان به : شرکت تولید کننده یا برند دستگاه ، مدل ، ظرفیت تولیدی ، کمپرسور ،کندانسور ، آلیاژ قالب و درام ، نوع استراکچر(جنس) استفاده شده در بدنه دستگاه و یا ابعاد دستگاه اشاره نمود.

عوامل تاثیر گذار در قیمت دستگاه یخ ساز صنعتی

به طور کلی  عوامل تاثیر گذار در قیمت دستگاه یخ ساز صنعتی ، متعدد هستند مانند عواملی که در بخش قبل ذکر کردیم. اما در این بخش به معرفی تعداد دیگری از آن ها می پردازیم:

* اگر بدنه این دستگاه ها در برابر پوسیدگی مقاوم باشد، به یخ های تولید شده توسط آن آلودگی منتقل نمی شود. ار بدنه های گالوانیزه ای ضخیم و پوشش خورده با رنگ لیزری و کوره ای برای این دستگاه ها استفاده شده باشد، این دستگاه مناسب است بنابر این قیمت آن نیز نسبت به نمونه های غیر اصل و بی کیفیت بیشتر است.

* اگر موتور این دستگاه ها از نوع سمی هرماتیک باشد کیفیت آن دستگاه تا حد زیادی تایید شده می باشد چرا که این نوع موتور ها برخلاف موتور های به کار رفته در دستگاه هایی همانند یخچال و … ، قابل تعمیر می باشند. پس طبیعی است که دستگاه هایی با این موتور ها قیمت بیشتری داشته باشند.

* در دستگاه های با کیفیت، موتور دستگاه باید از قطرات آب و غبار در امان باشد. در دستگاه های با کیفیت بالا از یک فیلتر برای اینکار استفاده می شود که همین امر در قیمت آن تاثیر گذار است.

* این دستگاه ها اگر برای جلوگیری از فشار نامتعادل ماده سیال درون موتور، دارای شیر خودکار باشند، جزو دسته های با کیفیت بالا قرار می گیرند که این موضوع هم در قیمت آن تاثیر گذار است.

خرید یخساز صنعتی

به دلیل کاربرد بسیار بالای این دستگاه ها، تمایل به خرید یخساز صنعتی بسیار بالاست. باید توجه داشت که یخ ساز های اصل و با کیفیت خارجی، به دلیل قیمت بسیار گران و تحریم ها، وارد ایران نمی شود و در نتیجه یخ ساز های تقلبی که با قالب مارک های معروف ارائه و وارد بازار ایران می شوند، این نوع یخ ساز ها هیچ تفاوتی از لحاظ اینترفیس و ابعاد و اندازه با یخ ساز های اصل ندارند و تفاوت آن ها در قطعات اصلی تشکیل دهنده این محصولات است که بسیار بی کیفیت می باشند، متاسفانه همگی برند های معروف یخ ساز، با این مشکل مواجه هستند. اما راه حل این مورد، استفاده از برند های ایرانی معتبر همچون برند دکایاما می باشد.

نکات مهم قبل از خرید یخ ساز صنعتی

نکات مهم قبل از خرید یخ ساز صنعتی از جمله مواردی است که باید در هنگام خرید به آن توجه داشت. در این قسمت به بررسی دستگاه مورد نیاز با کاربرد شما خواهیم پرداخت.

اگر نیاز به دستگاه یخ سازی دارید که در خانه مورد استفاده قرار دهید (خانگی) پیشنهاد ما دستگاه یخ ساز خانگی 10 کیلوگرمی است، اگر نیاز به یک یخ ساز برای استفاده در رستوران یا کافی شاپ و یا هتل دارید می توانید با توجه به میزان مورد نیاز و میزان مصرف یخ، یکی از دستگاه های یخ ساز صنعتی 40 کیلویی، 15 کیلویی و 50 کیلویی را انتخاب کنید. این یخ ساز ها در طی 24 ساعت قادر هستند این مقدار یخ را تولید نمایند.

سخن پایانی:

در این مطلب سعی شد موارد مربوط به یخ ساز صنعتی از جمله نکات خرید، ویژگی ها، کاربرد ها و … مورد بررسی قرار بگیرد. امیدواریم با استفاده از این نکات، خریدی درست و متناسب به فراخور شرایط خود داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به وبسایت شرکت دکایاما مراجعه نمایید.

اشتراک گذاری این مطلب

سوالات متداول یخ ساز صنعتی

اگر به دنبال یخ ساز صنعتی با کیفیت بالا و قیمت مناسب هستید، بهترین گزینه دکامایا می باشد. کافی است با مجموعه ی ما تماس بگیرید .

• استفاده از یخ ساز صنعتی در کشتارگاه ها .عملکرد تولید گوشت در کشتارگاه ها به گونه ای است که بدون وجود یخ ساز صنعتی امکان منجمد نمودن گوشت و ارسال آن به مراکز توزیع را نخواهند داشت.
• استفاده در بتن ریزی های عظیم نظیر سد سازی و یا بچینگ های سیمان.زیرا در صورتیکه سیمان منجمد نشود ، در گرمای بالا واکنش های شیمایی در خود صورت میدهد که منجر به ترک خوردن سیمان پس از خشک شدن خواهد شد.
• استفاده از یخ ساز صنعتی در شرکت های صید آبزیان دریایی و بر روی کشتی های صیادی
• استفاده در شرکت های تولید نان و بیسکوئیت به منظور عمل آوردن خمیر
• استفاده در رستوران ها و محل های سرو غذا و …

× پشتیبانی آنلاین