مشاوره خرید

کاربرد یخ حبه ای

کاربرد یخ حبه ای

یخ های حبه ای کاربردهای بسیاری در صنایع مواد غذایی دارند. به طور کلی تولد یخ ساز ها در زندگی بشر تحول زیادی را ایجاد کرد. در گذشته از یخ های قالبی را به عنوان کاربرد یخ حبه ای استفاده می کردند. و برای خرد کردن یخ های قالبی نیاز به ابزارهایی برای خرد کردن یخ بود، اما با پیشرفت جوامع دیگر نیاز به خرد کردن یخ با دست نیست و یخ های حبه ای نسبت یخ های قالبی که در قدیم با دست خرد می شدند بهداشتی و سالم تر هستند. بهداشت در یخ ساز حبه ای بسیار مهم است به این علت که کاربرد یخ حبه ای در در صنایع غذایی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد .در این مقاله سعی کردیم کاربرد یخ حبه ای را برای شما بازگو کنیم:

کاربرد یخ حبه ای

 

کاربرد یخ حبه ای در رستوران ها و کافی شاپ ها:

به احتمال زیاد زمانی که به کافی شاپ یا رستوران رفته اید یخ های معکبی و شفاف داخل ماگ یا لیوان توجه شما را به خودش جلب کرده است. فکر می کنید این یخ های حبه ای زیبا از چه طریقی برای مصارف تجاری تولید می شوند؟ مصرف یخ های حبه ای بیشتر برای مصرف در رستوران ها و کافی شاپ ها نیاز است و به دلیل حجم بالایی از سفارش ها نمی توان از یخ های حبه ای یخچالی استفاده کرد برای تولید یخ در ابعاد مختلف با حجم بالا نیاز به دستگاه یخ ساز حبه ای است. کاربرد یخ حبه ای باعث می شود که سرعت عملکرد رستوران یا کافی شاپ برای سرو نوشیدنی ها بالا رود و همچنین بهداشتی و بلوری بودن آن به زیبایی و کیفیت نوشیدنی کمک می کند.دراکثر کافی شاپ ها از شربت سرد کن یا یخ در بهشت یخ ساز های کافی شاپی استفاده می کنند. پس ما در تجارت های بزرگ همچون کافی شاپ ها و رستوران ها نیاز به یخ حبه ای داریم.این یخ ساز های حبه ای قادر به تولید یخ های حبه ای میوه ای هم هستند.

رفع عطش گل های خانگی با یخ حبه ای

بسیاری از گیاهان در فصل تابستان به دلیل گرمای شدیدی که وجود دارد از بین می روند.اگر گیاهان در یک محفظه ای قرار بگیرند که روی آنها سایه نباشد یا اینکه آب کافی نرسد دچار پلاسیدگی می شوند.در اینجا برای جلوگیری از این اتفاق نیاز به یخ حبه ای داریم. یخ های حبه ای را روی خاک قرار می دهیم تا باعث طراوت گیاه شود. البته این ترفند برای گل هایی است که به سختی رشد می کنند در غیر اینصورت نیاز نیست.

یخ درمانی با یخ حبه ای

برای یخ درمانی نیاز به یخ حبه ای داریم، یخ حبه ای باعث می شود که گردش خون کار خود را به خوبی انجام دهد. یخ درمانی با یخ حبه ای باعث انتقال اکسیژن به بافت ها و ترمیم هرگونه آسیب در بدن می شود.

چگونه بسته یخ حبه ای را در خانه تهیه کنیم

تعدادی یخ حبه ای را خرد کرده و آن را داخل یک کیسه پلاستیکی قرار دهید.سپس آن را با یک حوله یا پارچه نازک بپیچید. توصیه می کنیم در طی 2 روز اول وقوع حادثه بیش از 20 دقیقه در یک کشش با فاصله 3-2 ساعت از یخ حبه ای استفاده کنید.برای کاهش تورم،کاهش درد،پس از فیزیوتراپی یا فعالیت شدید ورزشی نیاز به استفاده از یخ حبه ای دارید.

برای تهیه سس سالاد نیاز به یخ حبه ای است

اگر می خواهید سس سالادی که سرو می کنید کرمی تر شود نیاز به یخ حبه ای دارید. می توانید یک یخ حبه ای داخل ظرف سس انداخته، آن را به شدت تکان دهید تا شل تر شود.

بعد برداشتن ابرو و صورت نیاز به یخ حبه ای است

برای تسکین درد هنگام اصلاح ابرو و صورت می توانید یک حبه یخ را روی ابرو و صورت قراردهید تا درد آن فرو کش شود.البته بهتر است یخ حبه ای را به صورت مستقیم روی پوست قرار ندهید.

آبیاری گیاهان با یخ حبه ای

اگر برای مدت طولانی قصد سفر دارید و کسی نیست که گیاهان شما را آبیاری کند شما نیاز به یخ حبه ای دارید. به شما پیشنهاد می کنم که چندتا یخ حبه ای را داخل زیرگلدانی قراردهید این کار باعث می شود گیاه به صورت تدریجی نیاز خود را برطرف کند و سیراب شود.و در نبود شما اتفاق ناخوشایندی برای گل و گیاه خانگی شما نیفتد.

نیاز به یخ حبه ای در مراسمات

اگر در فصل تابستان قصد دارید مراسمی برگزار کنید پس حتما به فکر سرو نوشیدنی خنک هستید. نوشیدنی در فصل تابستان باعث می شود که التهاب داخلی و گرمازدگی را کاهش دهد.یخ های حبه ای نقل هر مجلس هستند شما می توانید برای سرو نوشیدنی در مراسمات خود از یخ های حبه ای رنگی و طعم دار استفاده کنید.

برای برطرف کردن دردچشم نیاز به یخ حبه ای است

یکی از مشکلاتی که ممکن است به دلایل زیادی برای چشم اتفاق بی افتد چشم درد است با استفاده از یخ حبه ای می توانید چشم درد خود را تسکین دهید. سعی کنید 2 یا 3 بار در روز بسته یخ حبه ای را روی چشم قراردهید تا درد آن کاهش یابد.

کاربرد یخ حبه ای

برای درخشنگی قهوه نیاز به یخ حبه ای است

برای از بین برد لکه های داخل فنجان قهوه یا درخشان کردن قهوه می توانید از یخ ساز  حبه ای استفاده کنید

برای جدا کردن آدامس از لباس نیاز به یخ حبه ای داریم

برای جدا کردن آدامس به لباس یا وسایل می توانید از یخ ساز حبه ای استفاده کنید برای این منظور ابتدا آدامس را کمی خراش می دهیم و سپس روی آن یک تکه یخ حبه ای قرار می دهیم بعد از آن تست می کنیم که از روی لباس برداشته شود سپس محل را آبکشی می کنیم.

برای جدا کردن چربی ها از سوپ با یخ حبه ای

برای جداسازی چربی از سوپ شما نیاز به استفاده از یخ حبه ای دارید. یخ حبه ای باعث می شود چربی ها از سوپ به صورت جامد جدا شود.
به طور کلی یخ های حبه ای در زندگی انسان نقش های مختلفی دارند و با اختراع یخ ساز های حبه ای سرعت العمل خیلی از صنایع غذایی افزایش پیدا کرد و نیاز آن ها را به راحتی برطرف کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× پشتیبانی آنلاین