مشاوره خرید

بهترین یخ ساز ایرانی

درباره یخ ساز پودری 

یخساز یکی از تجهیزات برودتی بسیار مهم و کاربردی است، که در بسیاری از مکان های تفریحی و تجاری مورد استفاده قرار می گیرد، این دستگاه ها آب ورودی به خود را توسط مکانیزم یخ سازی و سیستم تبرید، به یخ تبدیل می کنند. یخساز ‌ها ابزار ها و دستگاه هایی برقی هستند، که امکان تولید یخ در مدت زمانی بسیار کوتاه را فراهم می کنند. این دستگاه ‌ها دارای نمونه‌ های مختلف غیر صنعتی و صنعتی می‌ باشند . دستگاه یخساز یکی از مهم ترین اختراعات بشر بوده و هست. یخ ساز ها معمولا کاربرد های بسیار متنوعی دارند به گونه ای که به بخشی جدایی ناپذیر از بسیاری از مکان ها همچون رستوران، کافی شاپ ها و هتل ها تبدیل شده است. با افزایش جمعیت و پیشرفت تکنولوژی و تغییر سبک زندگی، دستگاه های یخ ساز جایگزین آب انبار ها و یخدان ها شدند. به طور کلی یخ ساز ها از نظر سیستم عملکرد و کارکرد به انواع مدل های حبه ای، قالبی، پولکی و برفک ساز تقسیم و دسته بندی می شوند، که البته هر کدام از موارد نام برده شده با اتکا بر نوع طراحی و سیستم برودتی که دارند انواع یخ در شکل ها و اندازه های مختلف تولید می کنند.

یخ ساز پودری - dekamaya.com

برای استفاده از یخ سازِ پودری یا هر کدام از دستگاه های نام برده شده، ابتدا باید اطلاعات کاملی درباره رابطه با آن به دست بیاورید. با توجه به مهم بودن این موضوع ما در این مطلب بر آن شدیم که تعریف یخ ساز پودری و همچنین نکات مربوط به یخ ساز پودری را به طور کامل و جامع مورد بررسی قرار دهیم.

یخ ساز پودری یکی از تجهیزات سرمایش و برودتی پرکاربرد است که از آن برای تبدیل آب به یخ پودری آن هم در حجم های نسبتا بالا استفاده می کنند. این نوع از دستگاه های یخساز از نظر ظاهر و بدنه بسیار به یخساز پولکی شبیه هستند و از نظر عملکرد، سیستم ها، قطعات و ساختار تفاوت های شاخص و بارزی با یکدیگر دارند. از آن جا که دستگاه های یخساز پودری و پولکی به هم شباهت دارند و در موارد زیادی با هم اشتباه گرفته می شوند در این بخش به اختصار به معرفی هر دو نوع دستگاه می پردازیم تا از این اشتباه جلوگیری شود.


برای خرید و استعلام قیمت دستگاه یخ ساز میتوانید:

یخ ساز پودری چیست؟

همان گونه که از نام این نوع از دستگاه پیداست، یخ ساز پودری، یخی برفی شکل تولید می کند؛ با این تفاوت که یخ پودری تولید شده توسط این دستگاه گلوله نمی شود، به علاوه سطح این یخ های تولیدی تیز نیست. پس برای خنک سازی سریع مواد غذایی می توان از نوع از یخ ها استفاده نمود. یخ های پودری شکل به این سبب که به صورت کامل با مواد پوشش می خورند، سرعت بسیار زیادی در جذب گرما دارند. از یخ ساز های پودری بیشتر در صنعت ماهی و شیلات، کشتارگاه های طیور و دام استفاده می شود. البته در آزمایشگاه ها هم از یخ ساز پودری استفاده می شود. همچنین برای خنک کردن سریع نوشیدنی ها و ایجاد یخ در بهشت ها از یخساز های پودری استفاده می شود.

ویژگی های یخ ساز پودری چیست ؟

به طور کلی برخی از ویژگی های یخ ساز پودری به شرح زیر است:

* این دستگاه ها می توانند هم برای کارخانجات و صنایع بسیار بزرگ در ابعاد بزرگ خریداری و استفاده شوند و هم می توانند در سایز های کوچک تر برای مصارف آزمایشگاهی و کوچک تر خریداری شوند.

* در برند های معتبر همچون دکایاما، در فرایند ساخت دستگاه یخ ساز پودری، ضروریات بهداشت و رعایت بهداشت به دلیل ارتباط مستقیم یخ های تولیدی آن با سلامت انسان، به شدت رعایت می شود.

* این دستگاه راندمان بالایی دارد؛ یعنی این دستگاه برای ساعت های طولانی و زیادی کار کرده، بدون این که ایرادی در دستگاه به وجود آید.

* به طور معمول این دستگاه ها ه گونه ساخته می شوند که در دما های مختلف قابل استفاده باشند.

* آب شدن یخ های تولید شده توسط یخ ساز پودری به صورت طبیعی و عادی است.

* یخ های پودری تولید شده توسسط این دستگاه، بدون لبه و تیزی می باشند.


برای خرید و استعلام قیمت یخ ساز خانگی میتوانید:

انواع یخ ساز پودری

یکی از روش های دسته بندی انواع یخ ساز پودری، دسته بندی بر اساس ظرفیت آن هاست. همچون تمامی مدل های یخساز ها ، یخساز پودری هم در ظرفیت های مختلفی طراحی و تولید می شود. ویژگی های کلی و پایه ای این دستگاه ها شبیه به یکدیگر می باشد. اما با تغییر ظرفیت دستگاه، مواردی همچون: توان کمپرسور و موتور، وزن، ابعاد و اندازه و… نیز تغییر خواهد یافت. در ادامه به بررسی اجمالی بعضی از این مدل ها خواهیم پرداخت:

یخ ساز پودری 50 کیلویی

این نوع دستگاه دارای قابلیت تولید 50 کیلوگرم یخ به شکل رشته های نازک در 24 ساعت است. تمامی مدل های دستگاه یخ ساز پودری 50 کیلویی، 100 کیلویی و…، از سیستم سیگنال فلوتری بهره می برند. یعنی پس از پر شدن مخزن یخ دستگاه، سیگنال خاصی به موتور ارسال می شود و دستگاه به حالت استند بای (آماده به‌کار) در می آید.

یخساز پودری 100 کیلویی

همان طور که از نام این دستگاه پیداست، قابلیت تولید یخ این دستگاه ها 100 کیلوگرم در طی 24 ساعت می باشد. مخازن یخ این دستگاه قادر است تا به صورت یک جا، 35 الی 40 کیلوگرم یخ را در خود نگهداری کند.

یخ ساز پودری 100 کیلویی - dekamaya.com

یخساز پودری 200 کیلویی

دستگاه یخساز 200 کیلوگرمی قابلیت تولید 200 کیلو یخ را در یک شبانه روز دارد. انواع یخساز ها از هنگامی که روشن می شوند، قادرند به شکل مستمر به تولید یخ بپردازند.

کاربرد یخ ساز پودری چیست ؟

رای پاسخ به این سوال که کاربرد یخ ساز پودری چیست ؟ باید به موارد زیر اشاره کرد:

 انواع مواد غذایی همانند ماهی، گوشت، مرغ و … در عین داشتن محبوبیت بالا در بین مردم، به راحتی می توانند تحت تاثیر دمای بالا و شرایط نامناسب فاسد شوند؛ که در این حالت بوی نامطبوع این موارد غذایی محیط را تحت تاثیر قرار می دهد.  این امر سبب شده تا در مکان هایی مانند فروشگاه های عرضه کننده این مواد، از یخ پودری برای نگهداری چنین موادی استفاده کنند.

کاربرد یخ ساز پودری - dekamaya.com

البته استفاده از دستگاه یخساز پودری به این مورد محدود نمی شود و از این دستگاه در محیط هایی مانند کافه ها رستوران ها و نیز آب میوه فروشی ها برای خنک سازی مواد خوراکی بهره می گیرند تا بدین ترتیب خدمات مناسبی را به مشتریان خود عرضه کنند.

از یخ پودری تولید شده توسط این دستگاه برای ذخیره سازی انواع ماهی و گوشت نیز بهره می گیرند. همان گونه که می دانید محصولات گوشتی و فاسد شدنی باید در دمایی پایین تر از صفر حمل و نگهداری شوند و با استفاده از یخ پودری می توان این شرایط را مهیا ساخت.

علاوه بر موارد ذکر شده، از یخ پودری تولید شده توسط این دستگاه، در تولید انواع نان فانتزی و همچنین در صنعت شیرینی و قنادی ها نیز استفاده می کنند. در هنگام عمل آوردن خمیر نان و یا شیرینی، دمای تولید شده در فرایند به عمل آمدن خمیر، می تواند ساختار خمیر را تحت تاثیر قرار دهد و تاثیر منفی بگذارد و به همین سبب از یخ پودری برای کاهش دمای خمیر استفاده می کنند؛ که کیفیت را بسیار افزایش می دهد. همین نکته این زمینه را به وجود می آورد تا در قنادی ها بتوانند تازگی و کیفیت شیرینی ها را به مدت طولانی حفظ نمایند. یخ پودری به دلیل شکل و سایزی که دارد می تواند با بخش زیادی از سطح مورد نظر، در تماس باشد و دما را به سرعت پایین بیاورد.

مزیت های یخ ساز پودری

مزیت های یخ ساز پودری زیاد است به گونه ای که برای لوگلیری از بالا رفتن حجم این مطلب فقط به تعدادی از مزیت های یخ ساز پودری به شرح زیر اشاره می کنیم:

یخ ساز پودری دارای بهداشت و ایمنی بالایی بوده، چرا که این تجهیزات برودتی با مواد استاندارد و مورد تایید که از جنس استیل هستند، ساخته شده اند. به خاطر طراحی خاص و ویژه، به طور معمول این دستگاه ها دارای نرخ پایین خرابی هستند و همچنین یخ تولیدی آن ها نرم و خالص می باشد. کاربرد یخ ساز پودری در بسیاری از صنایع قابل مشاهده است که این مورد یکی از مزایای آن است. دستگاه های یخ ساز پودری دارای راندمان بالایی هستند و همچنین به لحاظ بدنه چند جداره هستند و به دلیل استفاده از عایق های حرارتی در بدنه،  این دستگاه ها از مصرف انرژی پایینی برخودار می باشند. این دستگاه ها با توانایی کار در دمای 5 تا 40 درجه سانتی گراد ساخته شده اند و به صورت کاملا خودکار عمل می نمایند. نصب و راه اندازی این نوع از دستگاه ها به تخصص خاصی نیاز نداشته و کار با آن بسیار راحت و آسان می باشد. دستگاه یخ ساز پودری ممولا دارای نمایشگر است تا پارامترهای ضروری و عملکرد دستگاه تحت نظارت و کنترل باشند.

یخ ساز پودری آزمایشگاهی

استفاده از یخ در آزمایشگاه های تحقیقاتی برای خنک نگه داشتن نمونه های آزمایشی و نیز جلوگیری از فعالیت میکروارگانیسم ها کاملا ضروری است. در آزمایشگاه های میکروبیولوژی و pcr یخ ها کاربرد و اهمیت بیشتری پیدا می کنند. بنابر این استفاده از یخ ساز پودری آزمایشگاهی امری مهم است.

یخ ساز های پودری دستگاه هایی هستند که مقدار مورد نظر یخ را در عرض چند دقیقه آماده می کنند و توان تولید حجم انبوهی از یخ را دارند، بنابر این استفاده از فریزر های عادی برای ساخت یخ، در آزمایشگاه های بزرگ، جوابگو نخواهد بود و به یک یخ ساز نیاز خواهد بود.

به طور معمول دو نوع یخ ساز پودری و یا حبه ای در آزمایشگاه ها استفاده می شود.

یخ های پودری ساخته شده توسط این دستگاه، تماس بیشتری با شیشه های واکسن، نمونه های آزمایش و دارو خواهد داشت و علاوه بر آن، به سریع تر خنک شدن آن ها کمک خواهد کرد. در کیسه های پلاستیکی یخ های پودری را می توان قرار داد. یخ های پودری رطوبت بالایی داشته و بافت نرمی را به همراه دارد، این یخ سرما را در سطح وسیعی و به صورت یکنواخت انتقال خواهد داد و در صورت تماس با پوست کاملا نرم بوده.

بنابراین با توجه به موارد ذکر شده یخ های ساخته شده توسط دستگاه یخ ساز پودری آزمایشگاهی بهترین گزینه برای سرد کردن زودتر و وسیع تر داروها و نمونه ها و یا بسته بندی ارگان های بدن خواهد بود.

یخ ساز پودری دست دوم

یخ ساز پودری دست دوم را می توان از طریق مجموعه هایی که به فروش این محصول می پردازند خریداری نمود. در خرید یخ ساز پودری دست دوم باید به این نکته توجه داشت که دستگاه خریداری شده از سلامت موتور و قطعات داخلی برخوردار باشد. لذا بهتر است در هنگام خرید این دستگاه به صورت دست دوم، از شخصی که شناخت و تخصص در زمینه تجهیزات برودتی به خصوص یخ ساز پودری دارد کمک بگیرید، چرا که در صورت خرید دستگاهی مستهلک و قدیمی، متضرر و زیان دیده خواهید شد.


برای خرید و استعلام قیمت قیمت دستگاه یخ ساز صنعتی میتوانید:

قیمت دستگاه یخ ساز پودری

بدون شک و به یقین در خرید هر محصولی، قیمت و ارزش آن در مقایسه با کاربردی که دستگاه دارد باید مد نظر گرفته شود. در حالت کلی دستگاه یخ ساز پودری به دلیل ساختار ویژه و طراحی خاصی که دارد و با توجه به توانایی تولید یخ به صورت پودری، از لحاظ قیمت گران تر از بیشتر دستگاه های مشابه مانند دستگاه یخ ساز پولکی می باشد. با اینکه قیمت دستگاه یخ ساز پودری بالا تر از سایر دستگاه های یخ ساز است ولی به دلیل کاربرد های بسیار زیاد این دستگاه، تقضا برای خرید این محصول بسیار بالاست.

عوامل تاثیر گذار در قیمت دستگاه یخ ساز پودری

عوامل تاثیر گذار در قیمت دستگاه یخ ساز پودری را به این شرح می توان نام برد: برند سازنده دستگاه یخ ساز پودری، مواد اولیه استفاده شده در ساخت این محصول، ظرفیت و نوع دستگاه، قطعات اصلی تشکیل دهنده و … . برای اطلاع از عوامل تاثیر گذار در قیمت دستگاه یخ ساز پودری با کارشناسان دکایاما در ارتباط باشید.

خرید یخ ساز پودری

شرکت دکایاما  با قدمتی طولانی و فعالیت موفق در عرصه تولید تجهیزات برودتی و سرمایشی، یخساز های پودری و پولکی با کیفیتی در راستای نیاز های بازار، طراحی و تولید می کند. بنابر این یکی از بهترین گزینه های خرید یخ ساز پودری شرکت دکایاما است. مجموعه دکایاما توانسته در زمینه محصولات سرمایشی موفق عمل کند و پا به پای محصولات خارجی رقابت کند. برای خرید یخ ساز پودری با کیفیت با کارشناسان ما در ارتباط باشید.


درباره بهترین یخ ساز ایرانی

یخ سازها دستگاه هایی برای تولید یخ در ابعاد و حجم بزرگتر هستند.یخ ساز های ابعاد بزرگ برای کسب و کارهایی مانند کافی شاپ ها ورستوران ها یا در فروشگاه بیشترین کاربرد را دارند و در انواع مختلفی تولید می شوند مانند یخساز های حبه ای، لوله ای، قالبی و پولکی…تفاوتی که بین یخ ساز های صنعتی و یخچال های خانگی است تنها در حجم تولید یخ است.در مقاله های قبلی درمورد بهترین برند یخ سازصحبت کرده ایم.اما در این مقاله سعی داریم درمورد بهترین برند یخ ساز ایرانی صحبت کنیم. و چه بهتر است هنگام خرید یخ سازهای ابعاد بزرگ از تولیدات داخلی استفاده کنیم.

بهترین یخ ساز ایرانی

تماس با ما-dekamaya.com

نکات مهم قبل از خرید یخ ساز پودری

نکات مهم قبل از خرید یخ ساز پودری نکاتی هستند که به ما در انتخاب و خرید بهتر یخ ساز های پودری کمک می کنند. در هنگام خرید یخ ساز پودری باید به مواردی از دستگاه توجه داشت مواردی مثل:

بدنه و عایق بندی:

مطابق با استاندارد مربوط به دستگاه های سرمایشی، بدنه دستگاه یخ ساز باید از جنس استیل ضد زنگ طراحی و ساخته شود.

بنر آبسردکن:

طراحی و ساخت دستگاه های یخساز باید به نحوی  باشد که توانایی سرد نگه داشتن یخ های ساخته شده در داخل مخزن را داشته باشد. در این حالت یخ ساز می تواند بدون اتلاف وقت از یخ محافظت می کند.

موتور مناسب:

مهم است که موتور دستگاه یخساز علاوه بر قابلیت خنک کنندگی بالا، بی سر و صدا کار کند، تا کم ترین تاثیر را بر محیط اطراف داشته باشد.

بررسی شیر تخلیه در دستگاه:

توجه کنید که در خرید یخساز پودری بررسی شیر تخلیه یکی از مهم ترین موضوعات می باشد.

چرا نباید از یخ سازهای خارجی استفاد کرد

یخ سازهای خارجی در برخی از برندها بسیار مناسب هستند اما این را به یاد داشته باشید که یخ ساز برند خارجی در ایران بسیار کم بوده و اگرهم موجود باشد باید حواستان به گارانتی و تقلبی بودن آن باشد. برای مثال برند خارجی سامسونگ به وفوربدل آن در بازار موجود است. در بازار ایران بهتر است از برندهای ایرانی همچون دکامایا خریداری کنید که دارای گارانتی معتبر هستند.متاسفانه تمامی برندهای معروف خارجی با مشکل گارانتی مواجه هستند.

دستگاه یخ سازی چینی

اگر فروشگاهی محصولی با قیمت پایین تر و برند معروفی همچون الجی یا سامسونگ را به شما پیشنهاد داد مبنا را بر این بگذارید که ساخت بی کیفیت کشور چین است و موجب می شود که در صورت خرابی قطعات دستگاه یخ ساز به سختی تعمیر شود و گاهی اصلا تعمیر نشود.

گروه دکامایا ، یکی از تولید کنندگان به نام انواع دستگاه یخ ساز است که مفتخر است بهترین دستگاه یخ ساز را تولید کند

سخن پایانی

در این مطلب در رابطه با تمامی نکات مربوط به یخ ساز پودری صحبت شد. با توجه به این که یخ ساز پودری یکی از مهم ترین انواع یخ ساز ها است، شایسته است که در هنگام انتخاب و خرید این دستگاه ها دقت بالایی را به خرج دهیم و از نکات گفته شده در این مطلب استفاده نماییم. برای مشاوره و راهنمایی بیشتر از طریق منوی ((تماس با ما)) در بالای همین سایت، با کارشناسان ارتباط بگیرید.

سوالات متداول یخ ساز پودری

یکی از مهم ترین پارامتر ها هنگام خرید ، کیفیت و قیمت دستگاه یخ ساز پودری است. مجموعه دکامایا کیفیت و قیمت محصولات خود را تضمین میکن، کافی است با کارشناسان ما تماس بگیرید.

همان گونه که از نام این نوع از دستگاه پیداست، یخ ساز پودری، یخی برفی شکل تولید می کند؛ با این تفاوت که یخ پودری تولید شده توسط این دستگاه گلوله نمی شود، به علاوه سطح این یخ های تولیدی تیز نیست. پس برای خنک سازی سریع مواد غذایی می توان از نوع از یخ ها استفاده نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× پشتیبانی آنلاین